Učio slikarstvo kod Belinijai Đorđonea. Imao dug život.
Suština: pravi umetnik venecijanske renesanse
Venecijanci koriste ulje, firentinci koriste temperu za slikanje.
ALLA PRIMA, pripremljeno platno, odmah se slika - odatle zasićen, snažan kolorit. Služise planovima, nema linijske perspektive.
- taman kolorit nosi raspoloženje slike, ekspresivnost
- potez je sve kraći, četka je prepuna boje
( Ticijan ima veliki uticaj na Rubensa, koji ga je studirao do detalja)
- DIJAGONALNA KOMPOZICIJA, Ticijan je proto-barokni umetnik
OPLAKIVANJE HRISTA, opet dijagonalna kompozicija.
Ovu sliku pravi za sebe, iznad svog odra
Umekšava, razblažio, nema crtež
Lišava se velikog broja aktera!
- uveo je KRAJNJI NATURALIZAM (Karavađo i karavađizam, odlika baroka, zato je Ticijan proto-barokni umetnik), telo - je mrtvo, ono truli, nije dostojanstveno, plavi se, što tada nije bilo baš poželjno.
KARLO V
opet uveo novu stvar: - REPREZENTATIVNI KONJIČKI CARSKI PORTRET
Ovu vrstu portreta je Velaskez preuzeo od Ticijana i svi njegovi portreti ovog tipa su rađeni po uzoru na ovaj Ticijanov portret.
SIN KARLA V, stojeći portret, isto
DUŽD - venecijanski vladar (tamna, prazna pozadina koju barok preuzima)
PAVLE III
žanrovski tretiran portret (Rafaelovi portreti su uticali na Ticijana)
No comments:
Post a Comment