BOGORODICA I HRIST /The Madonna of the Chair/, vratio se idealizaciji. Prevazilaženje nedostataka prirode:
STUDIJA-SELEKCIJA-IDEALIZACIJA.
(Na Rafaela utiče i Mikelanđelo, jaka muskulatura, bogatiji kolorit.
Fra Anđeliko - čvrsti, tvrdi oblaci. ? )
Slikao mnogo bogorodica.
Firenca, palata Pici, najlepša slika.
- nema veze sa piramidalnom kompozicijom
- format nebitan
Vidi se deo papske stolice.
Majka gleda u nas, ne sa strane,Rafaelova humanizacija lika.
Tom nožicom bebe inaslonom stolice, slika izlazi u naš prostor!
Bogorodica i Hrist - izlazak u prostor, bebino stopalo, naslon papske stolice |
SIKSTINSKA MADONA [Wiki] - Papa Julije II naručio od Mikelanđela i grobnicu..
Sveti Sikst s jedne strane, piramidalna kompozicija
- Najlepša bogorodica - koja je model za sve kasnije (do danas, od kraja 16. veka) I Predić i Jovanović takođe slikaju poovom modelu.
Ljudskost - i ona i beba su tužni zbog smrti pape, humanizacija lika.
(Kasnije barok uvodi krajnji naturalizam, stvarnog čoveka sa ulice, prljavog, slabo odevenog)
Sikstinska Madona |
Papa Julije II - portret sedeće figure |
Papa sa kardinalima - žanrovski tretiran portret |
No comments:
Post a Comment