MIKELANĐELO Wiki
Skulptor i arhitekta. Podražavao antičku rimsku skulpturu.
- Masivne forme, inspirisan antikom.
Na njega snažno uticale tendencije renesansne umetnosti, tj. HUMANIZACIJA LJUDSKOG LIKA.
- obnovio je izradu biste
- osećajnost na vrhuncu, izuzetno religiozan.
BRUTUS - trouglasto modelovani modeli
- okret glave u stranu, oživljavanje figure (Bernini preuzima taj pokreti dalje ga razvija, npr. Konstanca Bonareli, bista njegove ljubavnice)
Brutus - oživljavanje biste, pokretom glave |
DAVID
Naturalizam, kontrapost, modelovao gaje kao pravog malog adolescenta
Izraz lica- strava, namrštenost, kome je Mikelanđelo težio.
Do detalja obradio kožu praćke preko ramena, lice, sve. Iako se iz ugla posmatrača ove velike skuplture ti detalji ne vide.
|
|
BAHUS - narudžbina od kardinala, načinio ga pravim bogom vina, narućilac ju je odbio. Predstavio je naturalizam koji je bio popoularan u to doba (pijano držanje), no, tose naručiocu nije dopalo.
"Ljudska figura u radnji"
- interesuje ga ta vrsta učenja ( ugleda se na antičke sarkofage, gde imamo grupnu figuru)
|
MADONA IZ BRIŽA Wiki
nije nasmejana,detese stiska uz majku, plaši se ljudi, gnuša se njihove prirode, štoje Mikelanđelov lični izraz. (to vidimo i kasnije - Isus koji odmahuje rukom)
Madona iz Briža |
GROBNICA JULIJA II
- Masivne forme, inspirisan antikom.
Smatrao da se u kamenu već nalazi forma, te da on samo sida kamen, i oslobađa skulpturu. (Piše o tome u svojim sonetima)
Nezavršena dela, Firenca, akademija |
SLIKARSTVO
1502. godine Jake forme, jak crtež, jaki kontrasti između boja; firentinska umetnost to voli, slikanje volumena podražavajući skulpturu.
TONDO DONI Wiki
tondo - okrugla slika Wiki
tri doba na slici rama:
- pre zakona (pagani, žive u neznanju)
- za vreme zakona (starog zaveta, Hrist)
- sub gracija
Opet, slika izlazi u naš prostor iz svoje ravni ( i barok gura sliku napolje, Bernini spaja slikarstvo i arhitekturu)
Doni Tondo (tondo inače znači okrugla slika) |
1508. - 1512.
Tavanica koju je oslikao predstavlja starozavetne scene, pakt sa Bogom, o postanju sveta, čovekov pad.
STRAŠNI SUD Wiki - čvrste forme, jasan crtež, forme skulpturalne
Kolorit nema više jakih kontrasta,snažna centralna kompozicija
- ne neguje perspektivu! (kao što je Leonardo radio)
|
|
Strašni sud |
|
No comments:
Post a Comment