Skulptor i arhitekta.
Slikarski efekti u skulpturi.
MUČENIŠTVO SVETOG LORENCIJA, skulptura, veliki naturalizam!, rano delo
- gleda ka nebu dok ga peku na roštilju
KOZA AMALTEJA SA JUPITEROM I BAHUSOM
APOLON I DAFNE, ona ne želimApolona, ne želi najlepšeg čoveka, odbija takvog, vrhunac radnje, momenat kada on nju tekdodirne i ona se momentano pretvara u drvo.
BALDAHIN U CRKVI SVETOG PETRA, polihromna skulptura, slikarski elementi u skulpturi, polihromija
DAVID koji zamahuje na golijata/diva, snažan momak, stisnutih usana, zamahuje kamen iz praćke. Angažuje ceo prostor oko sebe ( i to ostaje kao model do kraja 19. veka i na francuskoj, nemačkoj i srpskoj akademiji)
OTMICA PERSEFONE, prsti koji ulaze u njenu kožu, Berninije verovao da kamen moramo da obrađujemo kao da imamo vosak u ruci!
FONTANA - TRITONOVA u Rimu, Bernini je veliki umetnik fontana, 4 delfina, Triton - krljušt do detalja.
FONTANA - ČETIRI REKE,mermerne figure stavlja u krečnjak, da ne bi mermer obrađivao da ima teksturu krečnjaka.
EKSTAZA SVETE TEREZE, u trenutku kada oseća veliku ljubav prema Bogu. Polihromijom, višebojnošću i svetlošću postiže slikarske efekte.
Stavlja je u pozorišno rešenje, koristi razne vrste mermera, ŠTUKO DEKORACIJU - gips bojen zlatnom bojom
-prozor je gore, sakrivenn izvor svetlosti (jedna od glavnih odlika baroka), fingirana zlatna svetlost - SCENOGRAFSKA REŠENJA!
Skulpturu pravi kao jedan od izraza, jedan okret, doza živosti, intimna skulptura
BISTA KONSTANCE BORELI, kućna atmosfera
BISTA PAPA URBAN VIII
BORGEZE
RIŠELJE
BISTATOMASA BEJKERA
BISTA LUJA XIV, ekspresivan efekat draperije
TRON CRKVE SVETOG PETRA (oltar inače predstavlja simboličan Isusov grob u svakoj crkvi)
- Polihromija
- Štuko dekoracija
- Žuto staklo (sa golubom svetog duha) kroz koje dolazi svetlost.
Sve je to njegov TOTAL DIZAJN (Crkva svetog Petra u Rimu), Bernini je veliki umetnik total dizajna.
No comments:
Post a Comment