Grafički dizajn se pojavio kao deo modernog industrijskog društva ne samo na plakatima, logotipima, reklamnim flajerima, katalozima za industriju i trgovačke sajmove.
Najistaknutiji umetnički pokreti krajem rata bili su ekspresionizam i dada.
Pesnici i umetnici dadaističkog pokreta koriste montažu, asemblaž gotovih slika, mešaju sve tipove slova i štamparskih ornamenata u tipografskim kompozicijama.
1917. u reklami koju je dizajnirao za portfolio litografija za kolegu dadaistu Grosa, Džon Hartfild je kombinovao stare izgravirane blokove, nađene kod štampara, s gotovim sloganima složenim iz bezserifnih fontova. Dadaisti su bili limitirani na uzak izbor tipskih slova i formata papira i svaki dizajn je morao imatistrukturu izvučenu iz svog verbalnog sadržaja. Umesto slika - ručno crtanih, koriste fotografiju.
Dizajneri su radili na crtačkim tablama kao arhitekte, praveći špiglove sa instrukcijama za štampu. Na ovaj način, odluke oko štampe su oduzete štamparima i većina posla je rađena u studiju, daleko od industrijskog procesa.
No comments:
Post a Comment