Plakati s monumentalnim figurama, prenose poruku o brzini, higijeni, kulturi. To su realističke trodimenzionalne figure - muške i ženske - obično gole u kontrastu sa stilizovanim pozadinama ravne površine boje, u stilu 1890., ali s kvalitetnim, jakim crtežom i bogatstvom boja.
Na plakatima namenjenim REKLAMIRANJU ROBE ŠIROKE POTROŠNJE, oni prvi put svojim slikama ističu direktnu vezu između uzroka i posledice, spajajući realistični prikaz proizvoda i simbolizaciju njegovih osobina.
Italijanski dizajn - Milano
Leopoldo Metlicovitz - METLIKOVIČ - plakat za mesni narezak LIEBIG
Leonetto Cappiello - Pariz - preko 3 000 plakata, pod uticajem Šerea i Lotreka u smislu upotrebe čiste površine boje za pozadinu.
Edvard Penfild - HARPERS MAGAZIN, martovsko izdanje 1896., najuspešnije komponovanje slova i slike
Vil Bredli - serija plakara za časopis Čep Buk i naslovne strane za Inland Printers
Obri Birdsli - britanac, figure u prostoru bez perspektive. Kosu i kostim rešavao flekama crne boje i belim površinama
Plakat za THE AVENUE THEATRE 1894.
BRAĆA BEGARSTAF Džejms Prajd i Vilijem Nikolson
Nov karatker u izrazu plakata, imali su potpuno svež pristup - koristili makaze i obojenu hartiju - KOLAŽ.
Isecali su oblike i siluete i svodili svaki likovni element na najjednostavniji mogući izraz.
No comments:
Post a Comment